Tuesday, January 19, 2010

بُعد

حاسه أني بعدت عن الهدف اللي حطيته ل2010 واني سبت السعادة تتسرسب تاني..حاسه أني رجعت ل"العادي" ..أن كل حاجه تبقي عادي ومش فارقه وملهاش لمعه ولا طعم..هو الموضوع ميئوس منه بجد؟ولا أنا اللي بزهق بسرعة؟
رغم أنه كان لفترة قصيرة بس أنا حبيت نفسي وأنا في مود الأنطلاق والثقة...مرجعتش للي كنته قبله_الحمد لله_بس وقفت في مرحله "العادي"
بس مش حاباها..
ومش حابه رغبتي المفاجئة في الأنعزال عن بعض الناس اللي معملوليش حاجة وحشه ...فعلا الفكرة بتلح علي دماغي بشكل ملوش حل بقالها فترة وملهاش سبب منطقي.. وخايفة أزهق من المقاومة وأقلب الترابيزة علشان ارتاح...
هو أنا ليه مش عارفه أعيش وخلاص..ومن غير ما أفكر فأي حاجه..زي كتيييير قوي من البشر اللي عايشين..لا بيفرحو وولا يزعلو من غير ما يكون في سبب واضح وصريح..غير كده عايشين في النص..أنا عايزة أعيش في النص بس من غير لا مبالاة..
ليه التاويل الزايد عن حده للمواقف والذكرايات وليه الرغبة الشبه دائمة في وجود إما مأساة تستحق الحزن الشديد..أو سعادة طاغية من غير مبرر منطقي يخليها تدوم شوية..هو أنا مجنونه مثلا؟؟!!!!!

4 comments:

مروة said...

بعد الشر عليكي من الجنون، ولكنها الرغبة في العيش بمنطقية في عالم يدور خارج نطاق المعقول

بحلم said...

آه من حالة العادي
كله الا حالة العادي يا صغيرتي

ندى مجدي said...

ههههه
بجد كنت هاعيط ولكن فاجئني السؤال؟
أنا كمان حالة العادي بتومتني ببطئ

KhaLeD WahEeD said...

ليه التاويل الزايد عن حده للمواقف والذكرايات وليه الرغبة الشبه دائمة في وجود إما مأساة تستحق الحزن الشديد..أو سعادة طاغية من غير مبرر منطقي يخليها تدوم شوية..هو أنا مجنونه مثلا؟؟!!!!!


الله عليكي..بالعكس اللي قولتيه دا هوا عين العقل..الوسط هوا الجحيم بعينه..ليه نخزن القدرة علي الإحساس؟ ليه ناخد منها جزء بس؟ ليه لما نحب منحبش بكل جنان و لما نفرح بنمنع نفسنا نتنطط زي العيال الصغيرة ولما نحزن بنمسك نفنسنا من إننا نبكي لحد ما عنينا تقع من وشنا؟

إيه لازمة الإحساس لو مكانش لمنتهاه ولأخر قدرتنا عليه؟