Thursday, May 6, 2010

أقرار

اعترف وانا بكامل قواي العقلية اني....

مش فاهمة!!

يعني إن واحدة تيجي تحكيلي إنها متضايقة من زميلتها وتشتكي منها مر الشكوي وأول ما تشوفها الكلام يتقطع بابتسامة عريضة وهزار لا يصلح الا لكونه مع أقرب الصديقات!!
وأنها بعد ما تمشي تيجي زميلتها نفسها ويتكرر نفس المشهد والموقف اللي اشتكت منه الاولانيه يتحول لموقف تاني خالص هي فيه الطرف المظلوم!!
وأني رغم أني حاولت قدر جهدي مراعاة لحق زمالتهم عليا وأكراما لطلبهم لرأيي إني أقترح حلول عملية لمشاكل بتواجههم مع بعض بحيث الموقف يتحل ومحدش يزعل من التاني الا أني الأقي نفسي متهمة من طرف تالت أني بقومهم علي الطرف التالت وأني بشيع كلام باطل عنهن!!
وأني لما أخد موقف من التلاته وأبطل اتكلم معاهم يكون تفسير الموقف ده اني خفت من السلطه المزعومة لاحدهن وانه اصلا واساسا يعني "مش من حقي " ازعل من الكلام اللي اتقال علي لساني ومليش يد فيه!!
لا وايه بقي كمان كل ما اطلب حاجة ليها علاقة بالشغل تتأخر عادي رغم أنها مهامهم يعني وهما اللي بيعملوها ولما اتكلم يتنفخ في وشي ويبرطموا وكده يعني!!!


لذا..أقر وأنا في كامل قواي العقلية:

أن لو أن كل البنات دماغها كده...فأنا مش عايزة أصاحب بنات تاني !!!

و أن لو كان تعريف" الاجتماعية " الحديثة هو الرغي الي علي الفاضي والــ فاضي برضه في كل الاتجاهات ومع كل الناس وبوشوش كتير فأنا مش عايزة أكون أجتماعية!!!

بجد زهقت...

4 comments:

آيــة said...

تؤ
مش كل البنات كده !
أنا حلوة .. مونكن تصاحبيني ؟ D:

Shrouk said...

أنا طبعا مش قاصداكي انتي خالص
انا اقصدهن ..البنات اللي معايا في الشغل اللي بيعملو الحركات اياها دي..

هدى said...

هي النوعية دي هي اللي بتخليني طول الوقت اقول انا بكره البنات ولما حد يبصلي نظرة استغراب وتعجب

أرد ببساطة أنا مش بنات

صباحك بقى جنس تالت لان الرجالة برضه طلعوا إي كلام

إبـراهيم ... said...

حنس تالت!
.
.
الرجالة كمان طلعوا أي كلام
.
.
بس فيه أطفال حلوين كده وأبرياء وحقيقيين
بنت أو ولد مش بتفرق معاهم

ركزي مع جومينة أكتر

تحياتي